我又寫歌屌人了...唉...

82 comments:

bemenwong said...
This comment has been removed by the author.
weilun said...

namewee go see facebook got 1 group support this guru besar

juzhax said...

加油!加油!

said...

他是该骂的...
支持你^^

~Jazlyn~ said...

屌得好~!!
fully support! ^^

Anonymous said...

大哥,你出事情了。
puteri umno 要叫人抓你。

保重。

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0827&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_23.htm

蘇國評 BOND SAW said...

但很替你擔心.

Anonymous said...

good aaaaaaaaa!!!!!!!

扇子 said...

多来的啦他们,明明就是自己先犯错还在讲人家,有本事他自己让经济起飞不要靠华人啦~~~
真是那么有用的话,那种福利、奖学金、赞助金就不要有那么“悬殊”的土著权咯~~
顶!

Ccy said...

有必要用粗口?
你不要siasui华人。

Allexz said...

支持你!

leejiajia said...

唱的太好了!!
什么心声都在里面。。。

leejiajia said...

那Ccy不是华人来的啊?什么种的?

Aku menulis bukan kerna nama said...

Salam bro.

Video ni ada buat sesetengah orang terutama melayu, faham apa sebenarnya yang lu ingin sampaikan. Gua pun akan rasa perkara yang sama kalau gua berada di tempat lu. Bukan senang bro nak buka minda orang ni..Gua respek lu bro.

Tapi cuma kalau boleh, bahasa yang lu guna tu kurangkanlah carutnya. Tak berapa sedap nak di dengar. Apapun adab kena jaga bro..

Lu mencetuskan revolusi 1Malaysia. Gua nantikan lu punya filem 1Malaysia.

Terbaik bro.

Aku budak Melayu..

ibnu marzuki al firdaus said...

http://www.mmail.com.my/content/47776-puteri-umno-urges-govt-act-against-namwee

ada bodoh mau hantam lu, kawan...

ibnu marzuki al firdaus said...

awat nama guru kulai johor tak der sekali?

kasi hantam semua, mah...

wa harap lu tak kena tahan kali nih sebab puteri umno silap bulan buat laporan pdrm, NAH!

ibnu marzuki al firdaus said...

jika cina balik CHINA, india balik INDIA, meLAYU balik INDON nanti malaysia tinggal orang asli/senoi saja, mah...

神秘的明天 said...

屌啊!
你的style真的有够power
听了很爽
本来和平相处不是很好吗?
那些人何必要racist!

萝卜橙 said...

YO MEN~!!!!NAMEWEE~!!!

小鱼の家♥yuyu said...

namewee你很棒!fully support !

Anonymous said...

屌得好!GOOD!
我们撑你!
FUCK RACISM!

KissWoLa said...

明志你youtube 最新的影片已經看不到了!

£εεTinq said...

支持你!唱的好,这种人应该给屌的!

ibnu marzuki al firdaus said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0829&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

wa dah cakap sama lu & moga2 kita menang pulak PRU 13 gara2 video kali ni cam negarakuku, amin...

1 permintaan wa, minta DAP tubuhkan sayap DEWAN ISLAM agar agong + sultan takderlah risau sangat sepertimana berlaku di PERAK hingga PAS jadi MB yang akhirnya tumbang, kan?

guna pengaruh anda, NAMEWEE, sebab saya pun dengan http://tagtag.com/conspiracy2012 jugak!

BK Tan 浩坤 said...

brother nanewee,i fully support you.

Franky said...

黄明志你是最棒的!你知道吗?别人不敢讲的你敢讲!马来猪就是要你这样的人来对付的!身为华人的我们应该支持黄明志吧!华人要给马来人骑到什么时后!!!还有马来人可以侮辱我们,我们要给他们侮辱到什么时候?






http://www.facebook.com/pages/Namewee-huang-ming-zhi-Official-Page/160059088428?v=info#!/photo.php?pid=294050&fbid=147475695274108&op=1&o=all&view=all&subj=160059088428&aid=-1&oid=160059088428&id=100000350365443

Aku menulis bukan kerna nama said...

@ibnu marzuki al firdaus

Apahal lu bro. Lalok ke apa. Apa kena mengena bab politik dengan hal ni. Janganlah di kaitkan dengan agenda politik sempit. Orang politiklah, tak kira dalam kerajaan ke pembangkang yang sebenarnya merosakkan keharmonian rakyat Malaysia..

Lu nak politik, lu masuklah forum politik atau blog politik yang lain..

ibnu marzuki al firdaus said...

Aku menulis bukan kerna nama said...

hoy annoying, mouse...

wa cam sm nasimudin, 1malaysia sebenar jimak dengan berlainan bangsa, mah!

lu, apa kes?

Ahmades said...

Hai Namewee,

Sebenarnya, masalah sosial berkelompok atau bahasa mudahnya RACIAL ini memang sedia wujud, dan diwujudkan oleh penjajah British sebagai salah satu cabang untuk mengekalkan kuasa mereka.

Dan cabang ini diteruskan pula oleh UMNO dalam usaha memastikan kekuasan ditangan mereka. UMNO berpakat-pakat dengan MCA supaya Operasi Lalang II dapat dilaksanakan, sekaligus memperbodohkan menakutkan rakyat sekali lagi dengan isu racial.

Saya bersetuju dengan anda, walaupun dahulu saya pernah menulis satu post didalam blog saya mengutuk awak tetapi setelah saya mengkaji dan membaca sendiri barulah saya tahu itu adalah palsu dan anda memperjuangkan sesuatu yang lebih baik, membuang semangat racial dan mengembalikan semangat rakyat dan persaudaraan malaysia.

Satu hari nanti, tembok racial yang membelenggu kita semua akan dirobohkan. Dan satu hari nanti, akan wujud Malaysia yang mana rakyatnya memahami diantara satu sama lain.

Cuma, untuk menuju kearah itu, UMNO, MCA MIC mesti ditumbangkan. Mereka-mereka inilah yang selalu menakut-nakutkan rakyat dengan istilah racial. Mereka inilah yang memperbodohkan rakyat dan mereka inilah yang dalang kepada semua masalah yang sepatutnya selesai 60 tahun yang dahulu.

Saya menyokong anda, semoga anak muda pada hari ini lebih terbuka mindanya untuk membuang fanatisma RACIAL ini.

Malaysia akan menuju ke negara yang lebih baik, pada satu hari nanti....

Ccy said...

leejiajia: 我是华人,所以我引以为耻。

Anonymous said...

NameWee, I support you to the end of the world! YOU ROCK BROTHER!

GSP嘉年華 - 台南GSP優良服務認證企業 - 聯合行銷嘉年華會 said...

Good!just do it!

Aku menulis bukan kerna nama said...

@ibnu marzuki al firdaus

kahkah. Lucu lah lu ni. Lu buat lawak apa. Lu cakap lu macam SM Nasimudin.

Bro. Lu letak jauh-jauhlah lu punya agenda politik sempit lu. Lu nak sokong UMNO ke, PAS ker PKR ke DAP ke, tu lu punya hal lah bro. Tapi jangan pula kaitkan hal ni dengan lu punya agenda politik sempit. Lu nak tubuhkan sayap islam ke,sayap rama-rama ke, lu pergi lah usahakn sendiri. APa hal lu terhegeh-hegeh pergi kempen minta Namewee pulak yang buat.kahkah. Lu memang lucu bro..

Lagi sekali gua ulang sama lu. orang politiklah yang menjahanamkan keharmonian bangsa di Malaysia.

p/s: Lu nak jimak dengan siapa tu lu punya hal lah bro. Ada baiknya lu jimak dengan lu punya pemimpin politik sempit tu...

Aku menulis bukan kerna nama said...

@ibnu marzuki al firdaus

Lagi satu bro, ni video-video klip dalam lu punya blog ni nak masuk dalam sayap apa pulak? Gua cadangkan lu masukkan sekali dalam sayap ayam goreng..Gua tabik spring sama lu. Lu memang ada ciri-ciri seorang pejuang Islam yang sejati. Maklumlah, gua rasa lu ni penyokong parti politik sempit.

http://lagu-gempak.blogspot.com/

杨 善 SUN YONG said...

以上骂吊的人,你们知道吊的意思吗?
请翻开字典,那是男性性器官的意思。

杨 善 SUN YONG said...

骂人的歌,请参考罗大佑的,、不用一句粗话,连总统也骂了,这才叫骂的艺术。

Anonymous said...

刚才在学校我的学校开周会时还叫我们唱negeraku(为何不叫我们唱negarakuku呢!跟加好听!)还分给我们一人一个国旗呢(很想拿来踩,顺便用火烧掉算了)!我还叫我的朋友们过期不要拿太高呢!哈哈!我的心里一直想着!为什么我们华人有必要庆祝国庆日呢!我们爱国家但国家爱我们吗?从去年起我就很dulan这个马来西亚了!我有想过不要呆在这个马来猪的地方人,但是我书都读得不好体育项目也不好,有别的国家要收我吗(我只好呆在这个马来猪的地方了)?这个种族歧视(马来猪)的国家,我们华人有必要为这个国庆日高兴吗!!!网友们请告诉我!!!

Aeacus said...

Namewee... i've missed out the video... can u mail it to me? pls...

Hajime said...

Yeah I missed the video too, I want to see it. Can you mail me please? Thanks

Anonymous said...

namewee pls mail me yr video

Yokuno said...

杨善先生,我相信明志肯定知道“屌”这句话的意思,所以才会骂。
既然这个字可以用来骂人,为什么我们不利用它呢?

support leejiajia said...

Ccy,你是华人,让华族引以为耻!

BroBijak said...

so if this was what u really meant. thats good. better clear things up before you are banished for real

Anonymous said...

namewee, i thinks you are really mad, when chinese people death, if will couse traffic jam, sudah matipun kasi orang susah,bakar kertas, your opera like hantu make me and my family trauble, so nousy. In Singapore I stayed for 4 year, there is no traffic jam like this. So we are 1 Malaysian we should tolerete each other.give and take

Anonymous said...

Lu cina bukit. kalau orang Melayu gaduh lu ingat lu ok ka, lu pun nanti tak boleh duduk senang ma. you mahu balik cina ke, Itu negara cina pun tak mau sama lu, dia punya rakyat pun sudah ramai ma.Lu mau cipta lagu cina ka , hindu ka itu lu punya pasal,tapi itu agama jangan hina. Semua agama cakap jangan kacau orang lain punya agama. Lu kata itu suara 5 pagi ada sumbang. lu punya dong-dong-cheng lagi banyak kacau banyak punya bising, lagi bakar kertas, bila mati kacau orang punya jalan.sendiri mau ingat.nah nah jangan suka kacau orang, nah, nah , namewee nah,nah hero satu malaysia, nah, nah hero satu jamban

amir.myself said...

i'm a malay
i'm a malaysian
i luv this song
n i FUCK RACISM!!!! ;)

Ccy said...

用种族歧视的言论来反种族歧视,笑死人的矛盾。

Michael said...

我想看这最新的歌,邀请我。

Anonymous said...

讲吊又怎样?
讲fuck又怎样?
讲cibai又怎样?
讲suck banana又怎样?
讲lanjiao又怎样?
讲pukimah又怎样?
嘴巴是我们的,连在马来西亚教育的校长和老师都可以出言不逊,我们干嘛要以礼相待?!!!

Hayabusa said...

First off, those CINA who call the Malays PIGS in here, you yourselves're not any better than those so-called "educators", & you guys're a disgrace to the chinese.

Ok, going on next. I like the song ,though to be truthful, its kinda monotonous & repetitive, could've been better if the lyrics' more 丰富.

Our fathers & mothers used to have a 1Malaysia Malaysia with them back in the 60's & early 70's. so 1Malaysia ain't impossible. but to do so, we've to begin with ourselves & leave those political shitheads out of the picture!

& lastly, i'm a cina, Malaysian, & i support Namewee not because he's a chinese, but because he voices out what others could not. 继续加油,我撑你!

Anonymous said...

Come on la brother Wee. If you are so patriotic, why are you using a language that most in Malaysia dont understand?

Why not write in Bahasa Melayu, the language of Malaysia.

You may be angry at the school principal, but why show the finger and mention puasa , which is a practice for Muslims.

And you mention this in the holy month of Ramadhan.

If you want people to stop racism, you should also consider other people's feelings, other religion's practice.

But no, you go ahead and show the finger to everyone you can, including the Muslims.

Just because a lot of people support you now, does not mean you are right.

I am sure your parents are proud of you to be showing the fingers.

Oh, you can also say the word f**k. Must have a family reunion dinner to celebrate that then.

Anonymous said...

Brother , i support u !!!

Anonymous said...

Hello Bro..

Gua berbangga jugalah kalau lu betul-betul pejuang 1Malaysia. Tapi gua tengok lu punya tulisan semua dalam English dan Mandarin.

Jelas penyokong lu pun banyak memberi ulasan dalam mandarin, seolah-olah ada benda tersurat dan tersirat untuk bagi orang melayu tak faham.

Kalau lu betul-betul iklas berjuang untuk rakyat malaysia. Guna bahasa kebangsaan dan berjuanglah untuk semua bangsa

Salam perjuangan

Arrazmi

Anonymous said...

bro,

kalau ada peluang akan datang cuba guna pendekatan berhemah. kalau selama ni kau melawan api guna api, cuba gunakan elemen yang sejuk untuk redakan kekacauan sekarang ni.

kita semua manusia, darah semua merah, harap-harap hati kita dapat bersatu untuk kebaikkan sejagat.

- tan

Anonymous said...

再来一首,《呐鸡,玩Malaysia!》

Anonymous said...

sudahh la..lu kat malaysia la..ni bukan cinaaa

wendy said...

赞!!!太赞了!!!

Anonymous said...

國慶日當天打華人的流氓馬來人,就是馬來人裡面的黃明志。
黃明志和他的支持者,就是華人裡面的流氓馬來人。

Anonymous said...

我們一定要反抗,但絕對不是從黃明志開始。
他不是反抗,他只是在跟那兩個馬來校長比賽爛。看看誰比較爛比較臭!

❤书缘❤ said...

喜欢你的创作!加油!十扑you~!!

Anonymous said...

dear namewee,

im sure that you speak the truth, and stand for the whole malaysian against racism.

the bn formula for unity (umno+mca+mic) is just not right imo. malaysia is, our home together.

i think, that some of malaysian only read the newspaper without actually listens to what you're saying. it is, quite a disappointment that i never had the chance to learn mandarin, and i think that by posting your stuff in bahasa or english will facilitate delivering your cause to the public.

i <3 malaysia.

Anonymous said...

那个CCY以为自己很文雅的, 明志唱的好,加油!

AccentGrove said...

那个CCY以为自己很文雅的, 明志唱的好,加油!

AccentGrove said...

杨善,假如你有艺术的话,在这课题你能发挥什么样的power ??
骂那些种族歧视的瘟猪,不需要展示艺术。骂了他们也听不懂。最重要是有有效果的。明志的歌很power,振撼。

Anonymous said...

can't watch.. can you share in facebook?

Anonymous said...

why siti said something wrong ah, goverment wont diao her but diao you one leh -.- bodoh.

Anonymous said...

Hi,

Now that I've known your intention, I respect that you're trying to uphold the country's constitution. However, I don't condone your methods.

Although, I've realized that it's a cheap marketing ploy to get the attention you crave - it was too offensive and that's probably a reason why you've acquired a bad rep or have been misunderstood. Without knowing your intentions, I thought you were being a racist and possibly mocking One Malaysia. And I'm certain other people felt the same way too.

Personally, I don't think you should equate the bigot with her religion. Race and religion are different. The definition of race is a group of people sharing the same culture, history, language or an ethnic group. While religion is a faith that an individual wishes to use it as a guide or backbone through the course. That bigot 'educator' is an individual - it has nothing to do with her religion. Condemn that person for her obstinate behaviour and not her 'faith.' Thank you.

Anonymous said...

Ur hardwork they can't see. turns around they misunderstood you. However, hope u will fulfill ur dream in future. will always wish u luck for correcting their narrow minded....

. said...

什么是真正的爱?
由 Aps Διαλογισμός 于 2010年2月24日20:19 发布
-by Jiddu Krishnamurti

大部分的人都想要爱人与被爱的安全感,但是当我们在寻找自身的安全、自己的途径时,还会有爱存在吗?我们没有被爱,因为我们不知道如何去爱。什麽是爱?这个字如此的沉重、如此的受腐化,使得我很不喜欢使用这个字。每个人都在谈爱──每本杂志、每份报纸、每个教会都在谈论爱的永恆。我爱我的国家、我爱我的国王、我爱某本书、我爱那座山、我爱享乐、我爱我的妻子、我爱上帝。爱是种概念吗?如果是的话,它可以照你想要的方式被裁培、滋养、珍惜、被推来推去、被扭曲。当你说你爱上帝时,那表示什麽意思呢?那表示你爱你自己想像的投射,你爱以某种形式装饰的自己,而那得根据你认为什麽是高贵或神圣的;所以说「我爱上帝」是绝对没有意义的。当你崇拜上帝时,你是在崇拜你自己──而那并不是爱。因为我们无法解决这种被称之为爱的东西,所以我们就逃入了抽象的事物。爱也许是人类所有困难、问题、痛苦的终极解决方式,所以我们要如何找出爱是什麽呢?只是藉着对它下定义吗?

黑夜魔导师 said...

明智哥威武!!!
那两个烧饼(傻逼SB)校长没有一个马来西亚の精神,
你骂他们是应该的。
我永远支持你!!!!

Anonymous said...

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!


有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!


有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!


有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

有种就不要移除你的“呐”!
要作又要怕,简直就是拖衰家!
现在还搞到网络大战,你就躲在一边说风凉话。
借助华人的不满提高你的知名度?为何在台湾念书时,不为陈水扁马英九造势?甘霖老母!

Anonymous said...

謝明意‧黃明志明知故犯
2010-09-06 19:20
我原本早已下定決心不再撰寫任何有關黃明志的評論文章,免得平白給他製造更多曝光率、正中他下懷。以他的傲慢本性,能誘發別人隨著他的旋律起舞,達到譁眾取寵的目的乃是他一大快事。但看了8月30日某電視台的訪談節目,我還是忍不住要說:活該!

我只引述黃明志在電視訪談中3個指鹿為馬的邏輯作簡單評述:

一、他表明,一般普通短片的點擊率最多3、4萬次。而〈吶!〉的點擊率竟高出10倍,追根究底不雅手勢居功至偉。他在談吐間沾沾自喜、輕佻不屑。他的信念是:為了達到“預期效應”,藝術創作可以無所不用其極;即使猥褻、無恥、粗俗等手段都無所謂。

二、他說〈吶!〉的內容明顯在反對種族主義。因此,如果有人對他批判,那人就是種族主義者。天呀!這是哪碼子的邏輯?勸告黃明志,“敵人的敵人就是我們的朋友”的蒙昧時代早已過時,執拗迷信將誤人誤己。

三、黃明志認為他的不雅手勢也是藝術創作一類,強加干預如同扼殺藝術。說來清高無比、堂哉皇哉。黃明志的“藝術創意”殘酷地玷污了其他忠於藝術工作者的尊嚴,使他們蒙羞。

華總會長方天興呼吁大家給黃明志改過自新機會,隱惻之心難能可貴。但黃明志的個案已再三把華社折騰得筋疲力竭。“我的國家”掀起軒然大波時,為了免除兒子無妄之災,黃父奔走四方,尋求支援。基於明志“年幼無知”(儘管說不過去),整體華社(包括華基政黨)都義不容辭伸出援手鼎力相助,希望他改過自新。但事與願違,他本性難移、背信棄義、以怨報德,無端端跑出一個“丘老師ABC”把過去為他雪中送炭的人士狠狠刮了個耳光。過橋抽板,可悲!

如今,他更加走火入魔,以〈吶!〉短片刻意加深社會不安,惟恐天下不亂。江山易改,本性難移;但願方天興的用心不會成為狗咬呂洞賓的新個案。

我要重申:我痛恨種族主義。我曾在《言路版》寫過多篇有關種族和諧文章。我堅持把語無倫次那位老師施以重刑藉以殺一儆百;與此同時,對黃明志明知故犯、一再擾亂社會不安也不能網開一面。男子漢大丈夫,既然做錯事就得坦然面對後果,勇者無懼。

憐憫之心乃人之本性。當人犯了錯而決心悔改的話,永遠不乏溫情和援手。但核心問題是:“狼來了”只能說兩次;說第三次的話不是自討沒趣便是自取其辱。

星洲日報/言路‧作者:謝明意‧2010.09.06
http://search.sinchew-i.com/node/611859?k=黃明志明知故犯

Junkgirl™ said...

You are a disgrace, Namewee. A little something for you - http://www.dearlindal.com/2010/09/09/namewee-makes-a-fool-of-himself/

smyeog said...

namewee你很棒!fully support !

Anonymous said...

好kik 啊. 那个校长真是的,屌得好! Full support! 下次少用粗口,学周杰伦的"超人不会飞",用温柔的旋律屌人!

JuN~ said...

nice~so good

pearl said...

dear Junkgirl...

u sucks as a blogger...

Anonymous said...

50年以来,只有他讲,没有你讲。动不动就请你来喝kopi。动不动就说你不爱国。有太多爱国过火者,把国家吃到lert tou头 lert guat骨,这才叫爱国情操,bo dai ji。你屌的正是时候。

cheehung said...

dear respected Namewee,
First and foremost I would like to apologize for not writing in Chinese as I was English educated, nevertheless, enjoys every video you've created.
I understand the feeling you had when you wrote the "NAH" song. Its a blatant show on who's superior.
Like you, I would brought up without friends of all races.
No doubt there's only a handful of racist politician in our beloved country, but they are like a splinter to the brain. Kept on edging into your sentiments.
I fully support what you did and the message that you conveyed. We need more daring people like you,brother. We are born with constitutional rights as citizen of Malaysia. Nobody is superior nor inferior to another.
What these people in Perkasa fails to realized was that your song was targeted at Racist. The real racist got a way free and now you're the one who is receiving the heat. All the photo burning is an act of lunacy and stupidity.
I guess reality is a bitter pill to swallow when it's being highlighted right on their faces.
I support you, brother. Be strong.

alexbloger said...

namewee brother now was going on radio at kuantan project lynas u must stand up give a new song to support kuantan people.......

wctube said...

屌得好~!!